• De Bijenkorf Amstelveen is volledig vernieuwd

    Aangeleverd

De Bijenkorf in Stadshart Amstelveen is vernieuwd

AMSTELVEEN Licht, open en ruimtelijk. Met die woorden is de hernieuwde Bijenkorf in Amstelveen te beschrijven. Na een ingrijpende verbouwing van een half jaar kon de Bijenkorf in het Stadshart haar nieuwe winkel dit weekend presenteren aan het winkelend publiek.

Wie over het Stadsplein in Amstelveen loopt ziet het al; een aantal etalages van de Bijenkorf heeft plaatsgemaakt voor het nieuwe City Café. Waar voorheen alleen de etalages zichtbaar waren, kijk je nu direct de winkel in. Er is meer verbondenheid met de buitenwereld en bovendien valt nu het natuurlijke daglicht de winkel binnen.

UITBREIDING Met het verplaatsen van het restaurant naar de parterre kwam ruimte vrij om het assortiment damesschoenen enorm te verruimen. 'De afdeling met damesschoenen is sinds de verbouwing wel twee keer zo groot geworden', spreekt storemanager Sandra Charmant vol trots. 'We hebben onder andere de merken Closed en Isabel Marant kunnen toevoegen. Uit diverse onderzoeken onder onze klanten is gebleken dat er vraag was naar uitbreiding van de merken. Wij zijn er meer dan trots op dat we met deze verbouwing op deze behoefte kunnen inspelen.'

Ook de herenafdeling werd in oppervlakte verdubbeld. 'De herenmode hebben we verhuisd naar de kelder, waar nu ook de herenschoenen staan', legt Sandra Charmant uit terwijl ze wijst op de vernieuwde afdeling waar donkere kleuren en accenten van hout de boventoon voeren. 'Zo hebben we de productgroepen op een logische wijze bij elkaar gebracht.' Nieuwe merken in de herenmode zijn CP Company, Daily Paper en John Smedley.

CADEAU-ARTIKELEN Waar de Bijenkorf haar cadeau-artikelen vroeger duidelijk onderverdeelde in productgroepen, voert zij nu een nieuw cadeau-concept. 'De cadeau-artikelen worden nu veel meer thematisch gepresenteerd,' vervolgt Charmant. 'Wij hebben nu een heel mooi concept vol prachtige producten die je aan elkaar kunt geven; van mooie borden van Boska tot plaids en kussens. Dat hoef je natuurlijk niet altijd aan een ander cadeau te doen; je kunt uiteraard ook jezelf op iets moois en exclusiefs trakteren.'

CITY CAFE Sinds de verbouwing heeft de Bijenkorf de ruimte voor het voeren van bijna vijftig nieuwe merken. Daarvoor werd de meeste ruimte gewonnen door het veranderen van het concept van het restaurant naar een City Café. 'We serveren vanaf nu geen warme maaltijden meer, maar richten op veel meer op de consumpties van overdag', legt de storemanager eruit. 'Dat betekent; goede koffie, uitstekend gebak en een uitgebreide kaart met broodjes, soepen en salades.'

De storemanager is meer dan trots op het resultaat. 'De 'flow' in de winkel is veel beter, er is meer rust en meer licht van buitenaf', vertelt zij. 'De winkel is precies zoals onze klanten de Bijenkorf van nu willen zien. Het winkelplezier en het winkelgemak zijn enorm vergroot. Daar kunnen wij alleen maar trots op zijn.' En hoe de klanten op de winkel reageren? 'Natuurlijk moeten zij in het begin heel even wennen. Het is geweldig om de verbaasde reacties te horen als gasten binnenstappen. Met zo'n mooie winkel kun je je gasten echt positief verrassen.'