• Yvette Koedam

Stadshart in race voor titel ´schoonste winkelgebied´

AMSTELVEEN Winkelgebied Stadshart Amstelveen is in de race voor de titel 'Schoonste Winkelgebied' 2018, een jaarlijkse verkiezing van Stichting Nederland Schoon. De komende maanden trekt NederlandSchoon door het land voor uitgebreid onderzoek naar de winkelgebieden. Hierbij wordt het winkelend publiek en de ondernemers gevraagd hoe schoon zij hun winkelgebied vinden.

In aanloop naar de bekendmaking op 30 oktober 2018 introduceert NederlandSchoon 'zeven schoonheden', oftewel tips om het winkelgebied schoon te houden. De zeven tips zijn; 'Schone stoep, Het goede voorbeeld, Positieve communicatie, Extra afvalbakken, Schone gevel, Nette winkelomgeving en Samenwerking.

Één van deze ´zeven schoonheden´, 'Het goede voorbeeld', is volgens NederlandSChoon zichtbaar bij de Febo in Stadshart Amstelveen. Vestigingsmanager Hans Gort zorgt dat de Febo in Stadshart Amstelveen elke dag goed wordt schoongemaakt. Zijn aanpak deelt hij met andere ondernemers in het winkelgebied en het personeel van Febo. Door het goede voorbeeld te geven wordt aan het winkelend publiek en de gasten zichtbaar gemaakt dat Febo Amstelveen het belangrijk vindt dat het winkelgebied een schone uitstraling heeft om zo het verblijf voor de gasten en bezoekers prettig en veilig te houden.

"Goed voorbeeld, doet volgen. Ik vind het belangrijk een op een positieve manier bezig te zijn met het onderhouden van een schone zaak. Met name als je te maken hebt met eten en drinken is een goede hygiëne een prioriteit. En dat stopt niet bij de voordeur. De uitstraling van het terras is ook belangrijk. Afval wat blijft liggen ruim ik tussendoor van de tafels af. Hierdoor ziet het terras er weer uitnodigend uit voor de volgende bezoeker. Dit stimuleert de bezoekers om na consumptie hun afval netjes op te ruimen," aldus Hans Gort.

Voor meer informatie: http://www.nederlandschoon.nl.